

Hvordan transformerer du en tradisjonell messestand til et trekkplaster som skaper køer og engasjement? BilXtra fant svaret i et interaktivt rallyspill som kombinerer underholdning med merkevarebygging. Her er historien om hvordan det ble en så stor suksess at de nå utvikler oppfølgeren.
Det startet med et ønske om å skille seg ut på en av Norges største bilmesser. BilXtra ville skape noe som både underholdt og engasjerte besøkende. Løsningen ble et rallyspill der deltakerne kunne konkurrere om beste tid på en utfordrende bane, med mobilen som ratt. Resultatet? Konstant kø ved standen og over 2000 registrerte spillere i løpet av messedagene.
Spillet ble designet for å reflektere BilXtras verdier og kompetanse. Gjennom strategisk plasserte bannere og naturlig produktplassering, ble merkevaren en integrert del av spillopplevelsen. Deltakerne fikk ikke bare en morsom opplevelse - de ble eksponert for BilXtras produkter og tjenester på en engasjerende måte.

Suksessen har ført til utviklingen av en enda mer ambisiøs oppfølger. Det nye spillet introduserer innovative funksjoner som reklameplasser som kan selges til leverandører og samarbeidspartnere. Dette åpner ikke bare for nye inntektsmuligheter, men skaper også en plattform for å styrke hele bilbransjens tilstedeværelse på messer og events.
Resultatene taler for seg selv:
BilXtras suksess demonstrerer hvordan innovative spillløsninger kan transformere tradisjonelle markedsføringskanaler til engasjerende opplevelser som gir målbare resultater. Med det nye spillet under utvikling, ser fremtiden enda lysere ut for denne spennende måten å aktivere messepublikum på.Er du interessert i å vite mer om hvordan din bedrift kan skape lignende engasjement? Ta kontakt for en uforpliktende prat om mulighetene.